Ζούμε τη μαγεία των βουνών!

Παρασκευή 14 Μαΐου 2010

Πάσχα 2010 στη Κάλυμνο

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος μια μικρή παρέα αναρριχητών αποτελούμενη από 20 άτομα περίπου, οργάνωσε μια εκδρομή για τις μέρες του Πάσχα. Συνήθως πηγαίνουμε Μετέωρα, μιας και είναι ο αγαπημένος μας προορισμός για Πάσχα, αλλά φέτος επιλέξαμε για προορισμό την Κάλυμνο για 4-5 μέρες φουλ αναρρίχησης. Ο Κώστας η Σοφία και η μικρή Ισιδώρα μας περιμένανε πως και πως για να γιορτάσουμε όλοι μαζί.

Η κάθοδος των αναρριχητών προς το νησί ξεκίνησε τη Μ.Τρίτη και ολοκληρώθηκε τη Μ.Τετάρτη. Όλοι από Αθήνα εκτός από εμένα το Γιάννη και τη Χαρά που κατεβήκαμε από Λαμία. Το ταξίδι μακρινό το οποίο δυστυχώς για εμάς το καράβι της Μ.Τετάρτης πήγαινε μέχρι τη Κω. Από εκεί το πρωί της Μ.Πέμπτης ταξί για Μαστιχάρι και με τα μικρά καραβάκια της γραμμής προορισμός η Πόθια της Καλύμνου. Ο Μάκης, που είχανε φτάσει στο νησί από την προϋγούμενη μέρα, ήρθε να μας πάρει από το λιμάνι. Προορισμός το Μασούρι και το μαγαζί με αναρριχητικά είδη του Κώστα και της Σοφίας.

Ισιδώρα με το χαζομπαμπά Κώστα διαλέγει το πρώτο της αναρριχητικό παπούτσι.

Ποιητές

Η θέα από το πεδίο

Πρώτη ημέρα για εμάς στο νησί και μετά την απαραίτητη ξεκούραση στα δωμάτια ξεκινήσαμε για το πεδίο Ποιητές. Μετά από 15-20 λεπτά πρόσβασης είμαστε κάτω από τις διαδρομές. Σχεδόν μόνοι μας στο πεδίο απλωθήκαμε κανονικά παντού.
Υπήρχε μεγάλη όρεξη, συνέχεια πάνω κάτω σε διαδρομές. Φυσικό επακόλουθο από όλο αυτό ήταν η πείνα. Μια τεράστια μακαρονάδα με συνοδεία μπύρας ήρθε για να λύσει αυτό το πρόβλημα. Συνέχεια σε μπαράκι και όπως πάντα δεν παραλείψαμε να ασχοληθούμε και με τα βελάκια. Η πρώτη ημέρα τελείωσε νωρίς μιας και όλη η κούραση από το ταξίδι μαζί και με την αναρρίχηση μας αποτελείωσε.
Ξημέρωσε Μ.Παρασκευή. Ένας βήχας με ταλαιπωρούσε όλο το βράδυ αλλά πιο πολύ τον Άλεξ που δεν το άφησα να κοιμηθεί ιδιαίτερα. Οριακά γλύτωσα το ξύλο τη νύχτα. Κλασσικά ραντεβού στο Wild Sports για να πάμε όλοι μαζί για πρωινό και επιλογή πεδίου. Εγώ με το Χάρη και Ρουμπίνα πήγαμε από την Πόθια μιας και με το πρωινό καράβι θα έρχονταν ο Γιάννης με τη Χαρά από Λαμία. Το πλοίο στην ώρα και τα παιδιά κουρασμένα αλλά ορεξάτα έρχονται προς το μέρος μας. Δεν είπαμε και πολλά πολλά, αφήσαμε τα πράγματα στο δωμάτιο και κατευθείαν για το πεδίο Cave.
Δεν μας ενθουσίασε και πολύ. Παρόλα αυτά εκεί έκανα το πρώτο 6b (εύκολο 6b όπως μου είπαν οι παλαιότεροι) ελεύθερα. Μια ισσοροπιστική διαδρομή χωρίς καθόλου δυναμικά περάσματα που δεν είναι για μένα.
Αμέσως επόμενος προορισμός το πεδίο Αρχή. Από τα πάρα πολύ δημοφιλή πεδία του νησιού. Σε αυτό το πεδίο βρίσκεται και η Thetis (6b), από τις πιο όμορφες διαδρομές στην Κάλυμνο.

Εγώ στη Thetis

O Άλεξ με τα ανοίγματά του.

Έπεσε νύχτα και πριν ξεκινήσουμε για την Πόθια για τον Επιτάφιο η Αθηνά με την Μυρτώ κάνουν λίγη προπόνηση.

Οι όμορφες παρουσίες της παρέας προπονούνται.

Όλοι οι Επιτάφιοι από την Πόθια περνούν από τον παραλιακό δρόμο όπου ντόπιοι και τουρίστες είναι δεξιά και αριστερά για να τους παρακολουθήσουν.
Τρίτη ημέρα και ένα άλλο δημοφιλές πεδίο εμφανίζεται μπροστά μας, η Grande Grotta. Eκεί βρίσκονται αρκετές από τις διάσημες διαδρομές του νησιού. Βρισκόμαστε κάτω από τη Τρέλλα 40μ 7a (όχι για μένα φυσικά). Η διαδρομή, που βρισκόταν στο εξώφυλλο της προϋγούμενης έκδοσης του οδηγού, με τον τεράστιο σταλακτίτη που δεν υπάρχει πια είναι εντυπωσιακή. Εγώ δοκιμάζω μια εξίσου όμορφη διαδρομή ακριβώς δεξιά από την Τρέλλα, την Μοναχική Ελιά 6a+ 25μ. Ο ορισμός του tufa climbing. Για επίλογο μετακομίσαμε δίπλα στο Afternoon.

Στη διαδρομή

H Χαρά στο Afternoon

Οι ώρες περάσανε και η ώρα της Ανάστασης πλησιάζει. Αποφασίσαμε να πάμε στην Τέλενδο. Το καραβάκι μας περίμενε στην μικρή προβλήτα όπου σε 10 λεπτά θα βρισκόμασταν στην Τέλενδο

Κροτίδες και τα βεγγαλικά, το χόμπυ των Καλύμνιων

Κυριακή, η νηστεία έχει τελειώσει και αποκλειστικός σκοπός της ημέρας το φαγητό. Για αναρρίχηση ούτε συζήτηση. Μια λέξη βγαίνει από το στόμα όλων φαγητόόόόό. Το κύριο πιάτο περιλάμβανε μούρι, που είναι το αρνί το οποίο σφραγίζεται μέσα σε χωριάτικους φούρνους από το Μ. Σάββατο για να ψηθεί μέχρι την επόμενη μέρα, μιρμιτζέλη και άλλα τοπικά εδέσματα. Το μενού έκλεισε με μια τούρτα. Ο νονός της μικρής Ισιδώρας είχε γεννέθλια και του κάναμε μια μικρή έκπληξη. Με το ζόρι κρατήσαμε το Χάρη που ήθελε να βάλει μια κροτίδα μέσα στην τούρτα.
Το βράδυ είχε επίσκεψη στη Πόθια. Έχουν το έθιμο την Κυριακή του Πάσχα το απόγευμα να πετούν αμέτρητους δυναμίτες από τους γύρω λόφους. Το παρακάτω video δεν είναι δικό μας αλλά είναι ενδεικτικό για το τι συμβαίνει.
Δυστυχώς οι μέρες πέρασαν πολύ γρήγορα και έφτασε η Δευτέρα, ημέρα επιστροφής. Το καράβι βέβαια έφευγε στις 10 το βράδυ, οπότε είχαμε αρκετό χρόνο για μια επίσκεψη στις Συμπληγάδες. Με διαδρομές για όλα τα επίπεδα και στη σκιά είναι ιδανικό μέρος για τις μέρες που δεν φυσάει. Στο πεδίο βρίσκεται και η διαδρομή Ισιδώρα που ήταν το δώρο δύο αναρριχητών στη βάφτιση της μικρής πέρυσι τον Οκτώβριο.

Στιγμές αναρρίχησης στις Συμπληγάδες

Έτσι έκλεισε το 5ήμερο στην Κάλυμνο. Δυστυχώς από την επόμενη μέρα η καθημερινότητα της πόλης μας περίμενε. Ραντεβού του χρόνου ....

Ανδρέας Καλότυχος

Σχόλιο διαχειριστή:
Ζητάω συγνώμη από τον Ανδρέα που δεν έβαλα όλες τις φωτογραφίες, αλλά ήταν πολλές και η ανάρτησή τους είναι χρονοβόρα...
Κώστας

1. Μικρή παρέα αναρριχητών από 20!!! άτομα? Στις μεγάλες παρέες δλδ τι γίνεται?
    Για τις φωτό που γράφεις στο τέλος, μπορείς να τις κάνεις resize στα 500-600 pixel, για να είναι πιο "ελαφριές"...